اگر شما هم مثل بنده اطلاعات کمی در مورد امام زمان دارید و می خواهید جواب بسیاری از پرسش هایتان را در دو کتاب بسیار ارزشمند بیابید، کتاب های “ولی الله اعظم، امام زمان(عج) ” حضرت آیت الله صائنی زنجانی (فدس سره) و کتاب” امام مهدی موجود موعود” تالیف حضرت آیت الله جوادی آملی(دامت افاضاته)، که اثر دو تن از بهترین شاگردان علامه طباطبایی اند، را از دست ندهید. کتاب والی الله اعظم، مجموعه سخنرانی های استاد مرحوم آیت الله صائنی زنجانی است که در سال های اخیر چاپ شده است.

معرفی این دو کتاب  از این جهت است که شاهد فعالیت وب سایت ها و کانال های تلگرامی در موضوع مهدویت هستیم که برخی از آنها سعی می کنند احادیث و روایات مربوط به امام زمان(عج) را به نفع خود شرح و تفسیر نمایند تا سد راه یاران واقعی امام زمان(عج) شوند. پیشنهاد بنده به این افراد و گروهها این است که با درس گرفتن از واقعه عاشورا، مثل حر ریاحی، با ترک دسته جمعی نفاق، به جمع یاران واقعی امام زمان(عج) بپیوندد. ترک دسته جمعی نفاق این حسن را دارد که اولا” آسان تر از ترک فردی نفاق است و در ثانی، اعضایی که توبه کرده اند، می توانند با حمایت از یکدیگر، علیه منافقین باقی مانده که بدون تردید در خدمت ابلیس اند، متحد شوند و از گزند آنها در امان بمانند. این توصیه از آن جهت است که هرچه پیش می رویم به ظهور منجی عالم بشتریت نزدیک می شویم و این به معنی هلاک قطعی منافقان است مگر اینکه توبه کنند.  ولی اعظم خدا را نباید با انسان های معمولی قیاس نمود، زیرا وارث  تمام انبیاء و اوصیای الهی است و  با  کمک های تکوینی امداد می شود. برای درک بهتر کمک های تکوینی به این قسمت از کتاب ولی الله اعظم، توجه  کنید” امام باقر(ع) می فرماید: اولین خصوصیت قائم ما این است: “منصور بالرعب”. یعنی خداوند به قائم ما با رعب مدد می دهد و کمک می کند؛ و از رعب او قلب تمام زمام داران و صاحبان حکومت به وحشت می افتد… پس مسئله رعب الهی در مرتبه اول چنان تمام قوای نظامی و انتظامی قدرتمندان را از کار می اندازد که اصلا” یادشان می رود که دارای قدرت هستند. این معنای “منصور بالرعب” است که یک امر باطنی و غیبی و الهی است و حضرت (عج) احتیاج به این ندارد که اسلحه ی مادی داشته باشد.” (ص، 387)

واقعه عاشورا برای ما درسها دارد. “هل من ناصر ینصرنی” امام حسین (ع) فقط برای دیروز نبوده است، سوال از تمام نسل های بعدی است، برای امروز است تا وقتی که حلقه یاران امام عصر(عج) تکمیل شوند. امروز جواب مثبت به ندای امام حسین(ع) لبیک به نائب امام زمان، حضرت آیت الله خامنه ای، مد ظلله العالی ـ است که پرچم دار صراط مستقسم است.

کانال تلگرام:

https://telegram.me/saenizanjanihttp://info@saeni.ir

قسمتی از فهرست مطالب کتاب ولی الله اعظم، امام زمان(عج)

1ـ موقعیت تکوینی ولی عصر (عج) در جهان خلقت

2ـ انسان کامل، رب النوع سایر انسان هاست که همان امام مطلق است

3ـ بعضی از انسان ها برتر از فرشتگان هستند

4ـ فرشتگان ار ابتدا، بی خطا و معصوم آفریده شده اند

5ـ با ظهور امام زمان(عج) زمین پر از عدل و داد می شود و ظلم و جور برچیده می شود.

6ـ وظیفه جامعه تشیع در زمان غیبت کبری

7ـ مساله تقلید با دیدی جدید در جهان امروز

8ـ ظهور امام زمان (عج) از دیدگاه قرآن مجدید قطعی و حتمی است.

9ـ زندگانی امام زمان(عج) در دوران غیبت کبری

10ـ علت غیبت حضرت ولی عصر(عج) چیست؟

11ـ سبب اتصال جهان غیب با عالم طبیعت وجود مبارک حضرت حجت(عج) می باشد.

12ـ ابتلاء، امتحان و آزمایش تمام افراد بشر یکی از علل غیبت امام زمان (عج) است.

13ـموقعیت تکوینی امام زمان(عج) از دیدگاه قرآن

14ـ حضرت حجت (عج) بعد از ظهور جامعه را به وسیله محبت اداره می کند و تمام انسان ها، انسان کامل می شوند.

15…..

……..

…..

29ـ پنج رویداد قبل ار ظهور حضرت حجت به وقوع می پیوندد

کتاب دوم

امام مهدی، موجود موعود

نوشته حضرت آیت الله جوادی آملی ـ دامت برکاته

http://javadi.esra.ir/contact