إِنَّ رَبَّکَ یَعْلَمُ أَنَّکَ تَقُومُ أَدْنى مِنْ ثُلُثَیِ اللَّیْلِ وَ نِصْفَهُ وَ ثُلُثَهُ وَ طائِفَةٌ مِنَ الَّذِینَ مَعَکَ وَ اللّهُ یُقَدِّرُ اللَّیْلَ وَ النَّهارَ عَلِمَ أَنْ لَنْ تُحْصُوهُ فَتابَ عَلَیْکُمْ فَاقْرَؤُا ما تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ عَلِمَ أَنْ سَیَکُونُ مِنْکُمْ مَرْضى وَ آخَرُونَ یَضْرِبُونَ فِی الْأَرْضِ یَبْتَغُونَ مِنْ فَضْلِ اللّهِ وَ آخَرُونَ یُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَاقْرَؤُا ما تَیَسَّرَ مِنْهُ وَ أَقِیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ أَقْرِضُوا اللّهَ قَرْضاً حَسَناً وَ ما تُقَدِّمُوا لاِ َنْفُسِکُمْ مِنْ خَیْر تَجِدُوهُ عِنْدَ اللّهِ هُوَ خَیْراً وَ أَعْظَمَ أَجْراً وَ اسْتَغْفِرُوا اللّهَ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ(مزمل 20)

“پروردگارت مى داند که تو و گروهى از آنها که با تو هستند نزدیک دو سوم از شب یا نصف یا ثلث آن را به پا مى خیزند; و خداوند شب و روز را اندازه گیرى مى کند; او مى داند که شما نمى توانید مقدار آن را اندازه گیرى کنید، پس شما را بخشید; اکنون آنچه براى شما میسّر است قرآن بخوانید. او مى داند به زودى گروهى از شما بیمار مى شوند، و گروهى دیگر براى به دست آوردن فضل الهى (و کسب روزى) به سفر مى روند، و گروهى دیگر در راه خدا جهاد مى کنند (و از تلاوت قرآن باز مى مانند)، پس به اندازه اى که براى شما ممکن است از آن تلاوت کنید و نماز را بر پا دارید و زکات بپردازید و به خدا «قرض الحسنه» دهید (در راه او انفاق نمائید) و (بدانید) آنچه را از کارهاى نیک براى خود از پیش مى فرستید نزد خدا به بهترین وجه و بزرگ ترین پاداش خواهید یافت; و از خدا آمرزش بطلبید که خداوند آمرزنده و مهربان است!”

چهار سال پیش که از رساله دکتری جامعه شناسی دفاع کردم این آیه که خطاب به پیامبر اسلام(ص) است، هدایت بخش رساله و نجات بخش من از گمراهی معرفتی شد. همه آیات الهی، آیه سبک زنگی شایسته انسان الهی اند. قرآن یک جریان مداوم از معرفت الهی است و مقید به زمان نیست.آیه 20 سوره مزمل، ما را دعوت به خواندن قرآن، نماز(شب)، کسب روزی، جهاد، پرداختن زکات، دادن قرض الحسنه و طلب آمرزش از خداوند متعال می کند. این آیه در کنار دیگر آیات، رهگشای مشکلات امروز ماست و به ما کمک می کند، تا در مسیر رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی و طلیعه ظهور با گام های استوار به پیش برویم. بنابراین پناه بردن به  قرآن و عمل به دستورات الهی نجات بخش است و راه روش یاری امام زمان(عج) از طریق یاری رهبر معظم انقلاب ـ مد ظلله ـ است  که گام دوم انقلاب را به همین منظور ترسیم و تدوین نموده اند. افزایش بلاها ما را بیش از پیش محتاج پناه بردن به درگاه الهی، به امام عصرـ ارواحنا فداه ـ و به امام رضا(ع) نموده است. تقویت معنویت راه نزول برکت های آسمانی را می گشاید و تلاش اقتصادی آسایش و رفاه مادی فراهم می آورد.
با این آیه و ایات دیگر قرآن،همه ما دعوتیم با هر تخصصی به یاری قرآن، به یاری امام زمان و به یاری رهبر معظم انقلاب، امام سید علی حسینی خامنه ای. در این صورت است که در پیشگاه خداوند متعال روسفید خواهیم شد و از بلاهای آسمانی و زمینی دور خواهیم شد.  ارتباط بین تخصص های مختلف و حکمت قرآنی می تواند ما را از مشکلات عبور دهد و مشکلات جامعه را حل نماید.