عاشورا قلب تپنده تاریخ است که نه یک پیام، بلکه هزاران پیام دارد. یک پیام عاشورا، عقوبتی است که برای ظالمان تاریخ رقم می خورد. عاقبت آنهایی است که آب را به روی خاندان عصمت و طهارت و یاران وفادارشان بستند و آنها را به شهادت رساندند و به اسارت گرفتند، چه شد؟ اگر دیروز مسببان حادثه عاشورا عاقبت خود را ندیده بودند، امروز آل سعود خائن و مشرکان هم پیمان با آنها، عقوبت پیشینیان خود را دیده اند و اگر اندکی عقل و ایمان داشتند می دانستند که نباید با بستن راه آب، غذا و دارو به روی مردم بی گناه یمن، موقعیت هایی مشابه عاشورا پدید آورند. این خائنان اگر بتوانند از دست مختارهای زمانه هم بگریزند، از دستان الهی”امام منصور” ـ قائم آل محمد(عج) ـ که گریزی نخواهند داشت؛ همان امام منصور بالرعب(عج) که جبرئیل و میکائیل و اسرافیل(علیهم السلام) همراهی اش خواهند نمود و چون ظهور نماید ـ که البته هرچه زمان می گذرد به ظهورش با شکوهش نزدیک تر می شویم ـ مشرکان و منافقین اگر زیر سنگ هم پنهان شده باشند، خلاصی نخواهند داشت. امروز بستن آب و غذا و دارو به روی مردم بی گناه، فقط به محاصره نظامی و اقتصادی نیست، بلکه به خیانت رسانه های وابسته به دولت های خائن به مسلمانان و عدم پوشش خبری آنها نیز باز می گردد. بدون شک تکرار عاشورا برای مشرکان و منافقانی مثل آل سعود به مثابه مرگ زود هنگام شان است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، بینی شان به خاک مالیده خواهد شد. گرچه نویسنده شرمسار این مطالب به دلیل حق الناسی که بر گردن دارد، لیاقت شهادت و یا سربازی صاحب الزمان را ندارد، اما بدون تردید، برای ایشان یاران شایسته بسیار خواهد بود؛ همانها که در زیارت عاشورا از خداوند متعال درخواست می کنند، خونخواهی سید الشهدا را نصیب شان فرماید:”فاسئل الله الذی اکرم مقامک و اکرمنی بک آن یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد صلی الله علیه و آله”  آری درس زیارت عاشورا برای امروز ما این است که با یاری مظلوم به ندای امام حسین(ع) پاسخ مثبت دهیم؛ اجابت امروز به نیت فردا.

کاش آنها که از عاشورا درس نگرفته اند این قسمت از دعای عهد را نیزمی خواندند و از تکرار اشتباهات یزیدیان اجتناب می کردند.”خدايا مرا، از ياران و مددكاران و دفاع كنندگان از او{حضرت قائم (عج)} قرار ده، و از شتابندگان به سويش، در برآوردن خواسته هايش، و اطاعت كنندگان اوامرش، و مدافعان حضرتش، و پيش گيرندگان به جانب خواسته اش، و كشته شدگان در پيشگاهش. خدايا اگر بين من و او مرگى كه بر بندگانت حتم و قطعى ساختى حائل شد، كفن پوشيده از قبر مرا بيرون آور، با شمشير از نيام بركشيده، و نيزه برهنه، پاسخگو به دعوت آن دعوت كننده، در ميان شهرنشين و باديه نشين.”

کاش آنها که از عاشورا درس نگرفته اند معنی این آیه را در می یافتند.

وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا(اسراء 33)