مخاطب ارجمند، سلام؛

نتیجه رساله دکتری بنده ـ محمد حسین حسنی ـ که با عنوان شبکه های اجتماعی مجازی و سبک زندگی فرهنگی جوانان شروع شد، به یک کلمه ختم شد:”قرآن”، بله قرآن کریم. جوانان در سبد مصرف فرهنگی خود، انواع محتوا و اقلام فرهنگی را دارند، اما قرآن برترین آنهاست زیرا محتوای قرآن در سطح حکمت است و برای پرسش های مهم جوانان، جواب هایی الهی دارد و از این رو به آنها هویت متعالی می بخشد و از احساس بی معنایی در زندگی جلوگیری می کند. قرآن کتاب فرهنگ و سبک زندگی است. کتابی است که در آن فرهنگ و سبک زندگی ذیل اصل توحید به هم پیوند خورده اند و شکافی بین آنها وجود ندارد. قرآن کتاب هویت است. قرآن کتاب معناست. قرآن کتاب خداوند متعال است. بنا بر این، قرآن است که باید و شایسته است بیشتر از هر کتاب دیگری خوانده شود و سبک زندگی ما را بسازد. در اهمیت قرآن و دستورات آن همین بس است که بدانیم و به یاد آوریم که صحرای کربلا در آن وضعیت بسیار دشوار و زیر تیرباران دشمن، شاهد قرائت قرآن و اقامه نماز امام حسین(ع) و یاران وفادار او بوده است.

بنده که فردی معمولی هستم ، سال گذشته در موقعیت های دشوار، از اعماق دل به ریسمان الهی ـ قرآن ـ چنگ زدم و در آن نشانه ها و نوید های روشنی نسبت به آینده یافتم. پس از آن هر بار که به قرآن متوسل می شوم، خداوند از طریق قرآن مرا به قرآن و فراخواندن دیگران به آن و پیروی از سیره پیامبر اعظم ـ صل الله و علیه و آله وسلم ـ فرا می خواند. بنابر این، یک بار دیگر همه به قرآن و دین حضرت محمد مصطفی(ص) و سبک زندگی قرآنی فراخوانده شده ایم. شاید این سوال پیش آید که چه لزومی به دعوت مجدد به قرآن و دین محمد (ص) وجود دارد. جواب این است که دعوت مجدد، به دلیل مهجور ماندن قرآن در جامعه کنونی است. قرآن کتاب زندگی است و برنامه عملی برای ما دارد. نزول قرآن تنها برای تلاوت آن نبوده بلکه هم برای تلاوت و هم کاربست آن در زندگی روزمره بوده است. بنا بر این طبق وظیفه قرآنی و مطابق نتایج رساله دکتری که به مصرف مذهبی و در راس آن قرآن ختم شد، همگان را به فعالیت های قرآنی ـ تلاوت، تفسیر و کاربست در زندگی روزمره(نماز، روزه و ..) فرا می خوانم. مخاطبان این فرخوان همه مردم جهان و به ویژه جوانان هستند که سبک زندگی فرهنگی آنها، اهمیت زیادی در ساختن هویت شان دارد.

قرآن کتاب هدایت است و بازگشت به آن می تواند بازگشت به فطرت انسان را در پی داشته باشد و تبعیت از دستورات قرآنی است که می تواند به کاهش گناه و افزایش یاد خدا بیانجامد و از این طریق برکات زمین بیش از پیش بر انسان های مومن آشکار شود. آری بازگشت به قرآن مقدمه ای برای شکل گیری جامعه مهدوی است. در جامعه مهدوی “مهربانی” است که حکومت می کند. آن مهربانی که همه انسان ها شایسته آن هستند. جامعه مهدوی مبتنی بر فطرت انسان است. بنابر این، نیاز های واقعی انسان ها تامین می شود و استعداد های انسان به طور کامل شکوفا می شود.

بنده این سطور را در روز جمعه، این روز عزیز که متعلق به ولی الله اعظم ـامام زمان ـ ارواحناه فداه و در آستانه روز ولادت با شکوه ایشان  است، می نویسم و همه را به قرآن دعوت می کنم تا انشاءالله با توجه بیشتر به قرآن،  مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) هر چه زودتر فراهم گردد و آنگونه که خداوند متعال وعده داده است، بندگان صالح وارثان زمین شوند.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم