در سال های اخیر حضور خراسانی ها در مدیریت کلان کشور افزایش یافته است و امروز مسئولیت سنگینی بر دوش آنهاست. طبق سوره حمد مردم سه دسته اند. 1ـ در صراط مستقیم  2ـ مغضوبین   3ـ ضالین.

دسته اول که در صراط مستقیم اند، آنهایی هستند که خداوند به آنها نعمت های زیادی عطا فرموده است و طبق تفاسیر، پیامبران الهی، شهدا، صدّیقان، صالحان و معصومین علیهم السلام هستند. در جامعه اسلامی مدیریت ها باید به مردان و زنان صراط مستقیم سپرده شود تا به برکت مدیریت الهی این گروه، خداوند نعمت هایش را بر مردم ارزانی دارد. آفت اجتماعی در جامعه اسلامی زمانی به وجود می آید که مغضوبین یا ضالین مدیریت جامعه را بر عهده داشته باشند. مغضوبین و ضالین چون در صراط مستقیم نیستند، نمی توانند در راه الهی قدم بردارند و نه تنها مشکلات جامعه را حل نمی کنند بلکه  از طریق رفتار و گفتار شان جامعه اسلامی را دچار مشکلات بیشتری می کنند.

حال که خراسانی ها نقش پر رنگی در مدیریت کلان کشور دارند، ضرورت های جامعه ایجاب می کنند که در مدیریت هایشان نشانه هایی از سیره نبوی، علوی و رضوی داشته باشند و الگوی صراط مستقیم را در کشور گسترش دهند. الگویی که در آن، قرآن کریم ـ معجزه جاوید پیامبر اعظم(ص) ـ کلید گشایش امور است و در نهج البلاغه امیر المومنین(ع) نمونه های زیادی از مدیریت علوی برای پیروی مسئولان وجود دارد.  الگویی که ما را در مسیر ظهور ولی الله اعظم، خلیفه الله اعظم و بقیه الله اعظم امام زمان (عج) قرار می دهد.

#سیره_نبوی
#سیره_علوی
#سیره_رضوی